söndag 31 maj 2015



Livet består av mer än att öka hastigheten!




Hastigheten har varit hög den senaste tiden, inte minst på jobbet, många uppgifter och frågor har varit som de vackra kopparrören. Sommaren låter vänta på sig. Livskamraten har snickrat ett högt staket mot grannen, jag har målat - vilken färg? Vitt naturligtvis. Den höga Helena rosen och den lika höga Mme Plantier for lite illa av att ha legat ner på marken under många veckor. Båda rosorna är nu på plats, bärgade i hård blåst. Hoppas på att bli belönad av många, många rosor. Fortfarande hård blåst, då ägnar jag mig åt innomhusstädning. Sommarsjalarna är tvättade och väntar på att användas. Jag har "vänt blad" på böckerna som ligger på notställ, Korgarna står i givakt och varje trappsteg är skurat. Jag själv och huset liknar snart de mer raka kopparrören - som för mig ger ett bättre flöde. 





3 kommentarer:

Marie sa...

Nu får du ha en trevlig skolavslutning och en härlig ledighet. Sköt om dig
Marie

margaretha sa...

Marie jag har ingen skolavslutning har vanlig sem. tjänst men du har slutat eller hur? Ha det gott/ Margaretha

Marie sa...

Jag har bara en semester tjänst också. Nu idag har vår son tagit studenten vilken härlig solig dag må gott
Marie