lördag 9 maj 2015


Med våren kommer längtan ............


Det finns mycket att längta till.......... 
Jag har längtat till att träffa mina Orust vänner och min Borås vän. Tänk att vi möttes på en parkering i Borås där jag läste Fröbelpedagogik för över 20 år sedan. Sedan dess har vi träffats två gånger om året. Vi har följt varandra i glädje och sorg. Nu träffades vi i Skåne, i den lilla byn Lerberget. Skratt, god mat och utflykter som alltid när vi träffas. När vi sa hejdå och nytt datum var inbokat, till hösten, så gick jag längs med byavägen till skolkamraten från år 5. Det är såååååå länge sedan, men vi tar alltid vid där vi slutar. Jag fick en dag till i ett vårvackert Skåne. Jag behöver bara längta 1 månad till innan vi träffas igen. 
Nu har jag, i två dagar, examinerat pedagoger i lekarbetspedagogik. En metod som jag själv har arbetat med i över 25 år i förskola och skola. Förskolan ska ju sattsa på specialpedagogik i förskolan, ny utbildning startar i höst och jag hoppas att många utbildar sig i lekarbete. mer information finns på www.lekarbetspedagogik.se   

1 kommentar:

Marie sa...

Oh det är så roligt att följa dig både med privat saker och med lekarbete. Då har ni haft två härliga dagar. Kan känna eran värme och härliga diskutioner och bara höra dig och Gunhild.
Sköt om dig
Kram
Marie