tisdag 14 juli 2015




Humlor är släkt med sammet, 
det ser man ju, 
då är det så ......


Jag har fått sååå många gratulationer i samband med fjärde barnbarnets födelse. 
Det kom också presenter till mig och till storebror. En underbar liten bok
-Floras små gröna blad. Vad som är i storebrors paket vet jag inte ännu.
Att vara farmor och mormor innebär att berätta och Malte 4 år älskar när  
jag berättar om när han träffade givaren av den lilla blå boken, han var då 1½ år. 
Så här berättar jag: -Lenah tar upp en ballong ur fickan, blåser upp den och ger 
den till dig ......... Här fyller Malte själv i. - Den pangar. Jag fortsätter berätta: Då
tar Lenah upp en ny balong ur fickan, blåser upp den och ger den till dig ......
 - Den pangar, säger Malte. Då tar Lenah upp en ballong ur fickan  ............. 
Malte älskar denna historia och den är vår och alldeles sann.
Tack Lenah och alla ni andra!

Sommarregn, lindblomsvind - vad mer kan man önska sig?






3 kommentarer:

Marie sa...

Härligt med annorlunda böcker och berättelser. En skön sommar

Marie

Anonym sa...

Va härligt! Grattis farmor! Njut av sommar och ledigt! /Sofie - Vetekattspedagog

Sussi sa...

Malte fick välja en tröja då han var hos oss, han bröt nämligen ihop då Vidar fick kläder...Grät och ropade: han har redan mer kläder än vad jag har, han behöver inga fler...
Malte valde en t-shirt med hajar som har röda solglasögon på sig.