tisdag 18 augusti 2015


Rikedom är förmågan att uppleva nuet fullt ut.

 


Sommaren har denna veckan gått in i ett annat skeende. När jag öppnar dörren på morgonen möts jag av kall, klar luft fylld av bubblande syre - som sockerdricka. Gräset är blött av dagg, ett lugn har smygit sig in i min lilla trädgård. Blommornas färger är mer mättade än tidigare. Alla vita blommor som nu blommar lyser i mörkret - till glädje i augustimörkret. Jag är sååååå nöjd med sommaren. Bl.a. blev det cykling på "vårat" Österlen. Där har vi våra smultronställen med havet alltid närvarande, på de nästintill osynliga stigarna mötte vi endast några vandrare för att sedan komma till ovan platser. Österlen byttes sedan mot andra sidan av skåne. Här bor vi i bymiljö. Stekt fredagssill i hamnen med byborna. Krabbfiske med fyraåriga barnbarnet. Stilla stunder och fina "samtal" med lilla barnbarnet som var fyra veckor, besök från Köpenhamn av äldsta barnbarnet. Yoga tidiga mornar. Jag njuter av varma dagar, kvällar och är beredd att möta sensommaren.







1 kommentar:

Marie sa...

Vilka härliga bilder och minnen som du får genom detta. Vilka härliga ord som du sänder med. Ha en termin....
Marie