söndag 18 oktober 2015


Vänlighet är den gyllene kedja av vilken samhället hålls i hop.
Denna lilla fina barn minibyrå (når mig till knäna) hittade jag i sommras, när barndomsvännen tog med mig på en loppisrunda i skåne. Då var den blåmålad och under den färgen var den grön. Livskamraten har slipat, jag har målat, nu väntar den på att få flytta hem till yngsta barnbarnen i nov. då familjen flyttar in i ny lägenhet. När jag drog ut en låda så står det 21/4-56. Fantasin sätter i gång. Vem har snickrat den, till vem, har den alltid varit i skåne, vad har legat i lådorna? När jag kom in i den gamla ladan och undrade över priset så blir svaret 65:-. - Jag tar den, sa jag. Vännen som är van att loppishandla tyckte jag skulle ha prutat. När jag skulle hämta byrån nästa dag säger ägaren - vi säger väl 50:-. Jag kan tala om att grundfärg och den slutliga färgen blev bra mycket dyrare. 




Inga kommentarer: