tisdag 17 november 2015


Att äga en nallebjörn efter att ha uppnått en viss
ålder är sannerligen en mycket personlig sak.
                                                                                                            Peter Bull




I helgen var det kalas. Det var Kiwifågeln som fyllde år och bjöd sina vänner - hunden, kaninen, nallen Brum-brum och lilla Nallemaja. Ur finaste Rörstrandsporslinet bjöds det saft och gooooda "damsugare". Kiwi fick boken - Visdomsord om nallebjörnar, i present av sina vänner. 
Kalaset var i helgen. 
Leken föds på skötbordet. Leken som betyder så mycket. Leksignalen -ska vi leka, är nyckeln till lekens värld. Jag glädjs varje gång jag blir inbjuden till dessa lekar med barnbarnet 4½ år. Jag har lekt samma lekar med barnbarnen som i dag är 21 år och 24 år. Med yngsta barnbarnet, 4 månader leker jag - nu kommer det en liten mus ...... Spänningen stegras, väntar på att jag ska pussa honom på magen och så kommer det gurglande skrattet. 
Barn föds med förmågan att leka, men för att den ska utvecklas så måste man få öva sig i att leka. Den som en gång lärt sig leka bär det med sig hela livet och klarar livets påfrästningar bättre. 
"Vi lekte och lekte och lekte så det var underligt att vi inte lekte ihjäl oss"
sagt av Astrid Lindgren


Inga kommentarer: