söndag 13 december 2015


"En ny tid är på väg att slå ut likt en blomma
vars innre döljs av de tätt omslingrande kronbladen"


Det kom ett paket helt oväntat och i det låg en resväska från vännen Lenah
med en uppmaning att fylla den med "godsaker"för den fortsatta färden.
Om fyra dagar 
tar jag "nya" steg i livet och blir "vardagsledig". 
Efter 26 år i mitt nuvarande jobb som handledare till personal i 
förskolan var det inte ett helt lätt beslut att ta men nu ska 
väskan fyllas med annat.  Jag ska fylla väskan med böcker,
 musik, gymkläder, löparskor, stor tekopp och allt detta
ska jag använda 
en helt vanlig dag - men vad ser jag, 
där ligger en bok som handlar om pedagogik/
psykologi 
och ett styrelseuppdrag 
lekarbetsföreningen. Nu ringer 
barnbarnet och vill att farmor 
hämtar på fsk. Äldsta 
barnbarnet önskar besök 
av mormor och morfar 
i Köpenhamn. 
Livskamraten ser fram mot att åka ner till Skåne mitt i veckan när andan faller på.
Oj, jag är visst med och planerar årets utlandsvandring i Friluftsfrämjandet. 
Nu blev jag trött, ska jag packa om i väskan? Nej, det är klart att jag
hinner, det har jag ju gjort innan och nu kommer jag att få
massor av tid ............ eller?






3 kommentarer:

Marie sa...

Vad härligt att få ta dagen som den kommer. Men vad jag vet så blir din väska full. Må gott Magaretha och ha en skön jul helg. Vi hoppas att vi ses under våren.
Marie

Anonym sa...

Jag ser framemot fortsatt samarbete i lekarbetet samt önskar dig en god jul och ett gott nytt år. Kramar från Sofie - en Vetekattspedagog

Bettys beundran sa...

Tack goa lekarbetsvänner. Härligt att höra från er. Hoppas ni får lite ledigt från jobbet i jul. Vi hörs och syns.