tisdag 29 december 2015


Så plötsligt kommer det, det rätta ögonblicket!


 

Nu har vintern kommit till oss i Stockholmsområdet med gnistrande snö. 
Ja, det är visserligen bara så det täcker marken men tillräckligt för att 
njuta av det vackra. Detta är vad som finns kvar av sommarens blommning. 
Tänk att det kan vara såååååå vackert när det är - 14 grader. När det bara var
-10 grader och solen står som högst på himmlen då klär jag och Malte(4½ år) 
på oss varmt, tog pulka och gick till närmaste backe och åker på den
lilla snö som finns. Sååå roligt när vi 
båda ramlar av och hamnar i en
skrattande hög. Det tar lite längre tid för
mig att ta mig upp men Malte 
väntar tålmodigt för att göra om det. Det är många år mellan oss men 
vi kan skratta åt samma sak och njuta åt det som är vackert.
Här finns 
inga gränser.



5 kommentarer:

Maep sa...

Vad härligt med snö. Här på andra sidan lyser snön med sin frånvaro. Nu önskar jag dig Ett Gott Nytt År och må gott och välj med omsorg vad du fyller din väska. Kram Marie

Marie sa...

Vad härligt med snö. Här på andra sidan lyser snön med sin frånvaro. Nu önskar jag dig Ett Gott Nytt År och må gott och välj med omsorg vad du fyller din väska. Kram Marie

Bettys beundran sa...

Tack Marie just nu har jag fullt upp med styrelsejobb till Lekarbetsföreningen. Ja, snön som jag och Malte åkte på i går är borta i dag. Tur att jag tog bilderna på nyponen i går. Gott Nytt ÅR till dig och familjen

Solstrimmor sa...

Tack för din kommentar och lycka till med ditt "nya" liv:)

Kramar från Eva-Mari

annika sa...

Tur vi fick lite snö i alla fall. Just nu kommer det ner lite till.
Så du blir vardagsledig nu. Vardagsledig är också ett bra ord. Men jag tror att du får fullt upp. Men visst kan man leva ett annat liv, ett inte så inrutat som arbetslivet. Ska bli intressant att läsa om vad du hittar på. Jag tar en termin till fast jag får rätt ålderssiffra nu i februari .
God fortsättning på ditt nya liv och år.

//annika