måndag 7 december 2015

Upp Amarylis vakna min lilla.......





En härlig tid väntar och då tänker jag nu på julens blommor. Hur många olika sorters Amarylis finns det? Jag har i flera år i adventstid fått Amarylis i present, när de har blommat över så har jag ställt dem på undantag i förrådet och när jag kommit ut mitt i kalla vintern så har det vid något tillfälle funnits stora knoppar och blomman har blommat igen. Ett år på våren så satte jag ner löken i jorden så fort jorden var grävbar. Något förvånad blev jag när blomman blommar mitt i sommaren. Tänkte att det blir konstigt med en blommande Amarylis mitt bland sommarblommorna. Men så var det inte, den var till lika stor glädje som nu. 





1 kommentar:

Marie sa...

En härlig lök som blir en dådan fin blomma året om. Önskar dig en trevlig Lucia.
Marie