söndag 24 januari 2016



Hon planerade sina timmar, dagar, veckor
månader och år men livet kom mellan!



Här i Stockholm har vi haft underbart väder med gnistrande nysnö, vindstilla och ca.-8 mitt på dagen. Som gjort för skidåkning, jag hade veckan innan köpt nya skidor och skor. Livskamraten och jag var ute flera dagar och åkte, denna dagen hade vi med choklad och ostsmörgås. Det är inte varje dag det står ett piano vid spåret och det fungerade. Just när jag ska börja åka faller jag baklänges. Känner direkt att det hände något med vä.  hand. Det gjorde fruktansvärt ont. Den var bruten. Det blev akuten en hel dag tillsammans med fantastisk sjukpersonal som såg till att handen blev gipsad. Nu en vecka senare så ska den opereras. Skidorna är redan upplagda i förrådet och skidskorna på vinden - men det kommer nya vintrar.


3 kommentarer:

Marie sa...

Krya på dig �� kram Marie

Vardag och flärd sa...

Otur! Men du kan säkert hitta på roliga saker ändå och du blir ju bra så småningom.
Var rädd om dig!
Eva

Bettys beundran sa...

Tråkigt att vara sjuk, men Stockholmshelgen låter som att den var givande.