tisdag 5 januari 2016

 
Märkligt att det som nyss låg framför mig
- nu ligger bakom mig?
 
 
Som "vardagsledig" behöver jag inte tänka på att "gå till sängs" för att orkar upp
klockan 4.20 och ta mig till jobbet. Tänk att jag har "pendlat" i över 3 timmar om dagen. jag har åkt buss, pendeltåg, tunnelbana och buss genom 5 kommuner för att komma till jobbet. Nej, nu kan jag vara uppe till sent och titta färdigt på någon bra film - om jag vill.
När vänner och tidigare kollegor förfasat sig över mina långa resor och undrat hur dags jag lägger mig för att orka upp så visade det sig att jag i många fall hade samma tider som de.
Jag är och har alltid varit morgonpigg, annars hade jag inte orkat ha så långt till jobbet.
Men nu är det slut!
I dag blev det Klara Soppteater mitt på dagen med "kär" väninna. Så härligt att slinka in från kylan och  äta varm god soppa samtidigt se en bra teater, i dag var det -Insnöad, som spelades.   Innan teatern hade vi tagit morgonfika på Riddarbageriet - ett favoritställe som vi ofta återvänder till. Naturligtvis såg vi till att hinna med ett besök på Svenskt Tenn.
 
 
 
 
Jag är inte orolig för min nya tillvaro - tror att jag kommer trivas.
I morgon eftermiddag blir det -Afternoon tea med annan vän, här hemma, och styrelsejobb för Lekarbetsföreningen. 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Marie sa...

God fortsättning ja du gör helt rätt njut av allt Stockholm erbjuder. Både på dag och nattens små timmar. Må gott kram

Vardag och flärd sa...

Tack för att du tittade in hos mig! Vinbärsbuskarna har jag gallrat ur och även tagit bort de kvistar som vill hänga ner mot marken. Inte vet jag om det är rätt tid att göra det nu men jag gör det alltid på vintern (det är då jag hinner) och det har fungerat riktigt bra.
Kram Eva