torsdag 4 februari 2016

Ta vara på pauserna i livet - de behövs!

 



 
När jag nu sitter med opererad arm i gipspaket och är begränsad i vad jag kan göra så gäller det ändå att ta vara på tiden. Jag gör Power Point Program när jag och livskamraten varit på resa. Nu kan jag i lugn och ro ägna mig åt den senaste resan som vi gjorde till Mallorca där vi bl.a. vandrade. Jag brukar inte komma i håg namn på byar, vandringsleder, eller när vi var på resan m.m. efter ett tag men på detta sätt så blir det en dokumentation som finns kvar. I vår familj har vi en stor papplåda med lock och där har det genom åren samlats kort som aldrig kom in i något album. Den lådan är för till stor glädje för mig och livskamraten att titta i och minnas. Men också barn och barnbarn tycker det är roligt att fördjupa sig i bilderna som ligger helt osorterat - som livet.



1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Tack för titten ;)
Coolt med gröna gamla brädor...eller är det en dörr...och fönsterluckor :))
Ha en fin helg!
Bia