måndag 15 februari 2016


Vilka historier berättas i din familj?

Smeden/skulptören Anders Jönssons fina katt från år 1915 sitter stilla vid min sida när jag varje morgon gör yoga. Det blir en förenklad yoga med armen i gips men det går bra. Historien om katten är den att när vår egen katt (17 år gammal) fått sin viloplats under syrenen i trädgården så önskade jag mig denna vackra katt från Svenskt tenn när jag fyllde år. Livskamraten och sonen (i övre tonåren) bestämde sig för att en dag inhandla katten och sedan fortsätta ut till Rosendahls trädgårdar för att äta lunch. Livskamraten sa att katten fick de ta på tillbakavägen för den är så tung. Sonen talar då om att han kan bära katten fram och tillbaka. I vissa lägen är det ingen idé att prata någon tillrätta utan det är upp till bevis som gäller. Sagt och gjort, de kliver in i affären och sonen lyfter upp katten, ställer tillbaka den, hämtar den efter lunch. Den väger 18 kg.



3 kommentarer:

Marie sa...

Härlig historia. Hoppas att du mår bättre för varje dag må så gott. En hälsning från västkusten

Marie sa...

Önskar dig en trevlig helg kram Marie

Marie sa...

Hejsan då var det en ny helg. Vi har haft sportlov nu. Jag hoppas att du mår bättre. Må gott kram från västkusten