måndag 14 mars 2016

"Naturen skyndar sig aldrig, ändå blir allting utfört"




Denna vår har jag kunnat följa vad som händer utanför köksfönstret, både vad det gäller fåglar och växter. Den blå Irisen har just skjutit upp sina gröna spjutspetsblad med en väldig fart. Bredvid kommer rödgröna Tulpanblad, kan det vara vita Liljetulpaner? Nej, det är nog vanliga vita. Krokusen som står intill huset kom tidigt, varma dagar är de fullt utslagna i blått och gult.  Är det mulet så lyser deras blad i grönt med ljusare streck i.
Blommorna på bilden fick jag av dottern, hur kan något vara så vackert i färg och form?
Jag njuter!
Nej, naturen skyndar sig aldrig och ändå händer det massor. Det är som min handskada från skidturen i januari. Jag tränar och tränar och det ger sakta resultat. Det är många rörelser som känns helt omöjliga att genomföra, men som jag gjorde innan utan att tänka. För en vecka sedan kunde jag inte knäppa händerna och det kan jag nu.



4 kommentarer:

Marie sa...

Vad härliga bilder. Roligt att se att du bloggar igen. Skönt att du är pågång igen. Vi ses snart. Kram Marie

Bettys beundran sa...

Ja, jag är på gång. Det ska bli roligt att träffas på Lekarbetskongressen i april.

Julia sa...

Vilken fin text i början! Kram Julia

Dana sa...

Då kan du be nu! :-) Och tänk vad du tränar för att komma framåt, Danas beundran!