söndag 24 april 2016





En matta, en stund blir ett möte med mig själv - yoga.

Första yogapasset utanför mitt hem sedan min fallolycka i januari genomförde jag i dag, bjuden av dotter och barnbarn som bjöd in till yogapass på Mamita. Det gick såååå bra, kanske för att vi var tre generationer och sonens sambo som var tillsammans i ett gemensamt intresse.  Bara jag kom in i rummet så var jag tillbaka i miljön jag varit i så många gånger. Att bara få vara med sig själv och känna den kraft som finns var härligt. Så fort jag sätter mig på min matta och sluter ögonen så är det bara jag. Att det var 20 personer till i lokalen märkte jag inte. Jag hörde någons andetag, kände stor energi men jag var med mig själv. Kände glädje när vi alla sätter ihop våra handflator vid hjärtat, böjde våra huvuden och förenas i ett Namasté, vilket betyder - jag bugar för dig.

3 kommentarer:

Hon som talar med blommor sa...

Låter härligt :-) Jag har aldrig prövat själv, men jag tror jag får ungefär samma upplevelse när jag pysslar i min trädgård. /Carolin

Marie sa...

Härligt att du är tillbaka på banan igen. Det var så roligt att träffa dig i Solna. Sköt om dig. Njut av vårt omväxlande väderlek.....
Kram Marie

Sussi Norberg sa...

Tack för att du kom och var med, kram