tisdag 12 april 2016

"Medans man funderar på vad man ska göra kan
man slå sig ner och sjunga en visa"
Ur Nalle Puh av A. A. Milne





Nu har våren kommit på riktigt. Det är kallt tidig morgon och jag virar sjalen ett extra varv, men får lätta på den fram på förmiddagen. Vid lunch sitter jag upptryckt med ryggen mot väggen och tittar ut över min lilla, vackra, underbara trädgård som ger mig så mycket. Tidigare vårars arbete belönar mig denna vår då jag inte kan gräva och kratta som tidigare år, med min brutna hand, men jag kan njuta och jag känner doften av jord och blommor.
I går mötte jag en mamma och pappa med ett litet barn och de sjöng högt - lilla katt, lilla katt lilla söta katta ...... Det är vår! Inte ofta man hör någon sjunga ute på promenad mitt i vintern, eller hur?

4 kommentarer:

Marie sa...

Härliga dagar. Jag håller med dig att tidigt vårarbete ger vila när solen är här. Jag känner mig också nöjd av att min trädgård är städad och kalkad. Vi ses snart det ska bli jätte roligt att komma till Stockholm. Må gott. Kram från solen på västkusten

Bettys beundran sa...

Oj, kalka har jag glömt. Vi syns på fredag. Västkusten är allt bra fint./ML

Marie sa...

Efter en kväll på hamburgebörs och hört på Niklas är det imorgon det ska bli lekarbete. Och träffa dig igen det ska bli roligt. Kram

Marie sa...

Tusen tack för en härlig dag lärorik och tänkvärd. Trevlig helg kram Marie