måndag 9 maj 2016




Äkta rikedom är förmågan att uppleva världen fullt ut!



Jag har sagt det förut men säger det igen - den bästa tiden är nu. Men det gäller att inte blinka eller blunda för länge för nu går det fort. Naturen har väntat så länge på just detta, att få slå ut i full blom. När jag är ute i min trädgård får jag nästan ducka för rätt som det är kommer det en fågel som är helt yr och nästan flyger på mig - tiderna är bråda - mycket ska hända på kort tid. Men jag äger tiden när det gäller naturen och trädgården. Jag försöker se det stora i det lilla och det lilla i det stora. Därför hamnar alltid en rabarberstjälk  eller en kastanjekvist i en vas hos mig. När jag kom ut i morse mötes jag av en "lysegrön" larv som mycket målmedvetet kravlade över verandan på väg någonstans.


1 kommentar:

Marie sa...

Härliga bilder njut.
Kram Marie