söndag 5 juni 2016

 
 
Du ska inte tro det blir sommar,
ifall inte nån sätter fart
på sommarn och gör lite somrigt,
då kommer blommorna snart ........


Tiden mellan hägg och syren, då tog skomakaren ledigt för att njuta. Jag känner med honom, är ganska säker på att det var en han. Jag vill bara vara ute, behöver inte vara längre bort än det som är min lilla trädgård. Men denna försommar har jag och livskamraten gjort längre utflykter. Det började med vackra Gotland, sedan blev det ett jättekliv till Österrike, för att sedan ta båten till Kymendö och förra helgen blev det Orust med "Fröbelflickorna". Att sitta i Guns trädgård och äta rabarberpaj, på årets skörd, är också en resa i tid och rum. Varje dag, varje stund händer det något i trädgården. Under en vecka har jag fört en kamp mot massor av glupska, gröna larver som såg en ros som ett enda stort smörgåsbord.  Känns mycket bra att det var jag som vann, nu är det lugnt på larvfronten men det gäller att hela tiden vara uppmärksam, men tills dess njuter jag av allt det vackra.  
Ps. Tårtan på bilden var till "min" arbetsterapeut och hennes team som hjälper mig med min brutna handled som jag åker till tre ggr./ veckan. Nog är jag på resande fot denna sommar. 

2 kommentarer:

Marie sa...

Vad härliga upplevelser du har och vill dela med dig till oss som följer dig. Må du få en god vecka i student tider och skolavslutning.
Kram Marie

Bettys beundran sa...

Hej Marie, detta året har jag ingen student att fira, men jag har en son som fyller år i helgen och han ska firas.