måndag 13 juni 2016

 
 
Om sommaren den sköna på ängen vill jag gå
där blommar tusensköna, viol och baldersbrå.
Viol och baldersbrå.......

 

Det är något vist med dessa enorma Hortensior. Så stora, vackra och en explosion i färger. Detta var i min barndom en "tant" blomma och var i skarp rosa eller blå. Nu finns den i alla nyanser. I helgen var det sommarutflykt med "flickorna" . Flickorna är i ålder från
55 år -77 år. Det är 77 -åringen som talar om för sina söner att hon ska träffa "flickorna". När vi började träffas för 30 år sedan hade vi nog redan då passerat "flickåldern" men det är märkligt att ingen av oss har blivit tanter? När "flickorna" är på sommarutflykt så blir det besök i vacker miljö. Den medhavda frukosten, och det på morgonen bakade frukostbullarna, åt vi i parken i Tyresö slott. Sedan blev det besök i bl.a. Norrby handelsträdgård, denna vackra oas. hem kom vi med massor av plantor. Ingen Hortensia, för jag hoppas på den vita jag satte förra året som jag fick i kruka. Det kommer blad och nu hoppas jag på mer.


5 kommentarer:

Marie sa...

Vad mysigt flickorna kan ha det. Här har det varit att kurera sig ischias har spökat känns bättre idag. Må gott och ha en fortsatt god vecka ⚽⚽⚽⚽⚽

Unknown sa...

Vilken härlig dag vi hade! Nu är plantorna i jorden och sprider glädje.

Bettys beundran sa...

Hej Maria, jag trodde du hade det som på det fina kortet jag fick av dig. Tänkte att det var du som korkade upp en flaska bubbel. ja "flickorna " har det bra när de träffas. Ha det gott du med/ ML

Rosor och ruiner sa...

Hej och tack för gulliga ord hos mig!
Vilka fina tankar du delar med dig av, och mysigt att umgås med tjejer/flickor som man har känt så länge!

Må gott i sommarvärmen!
Gunilla

Marie sa...

Nä du det blev nog lite mycket av det hos Riitta så det hamnade i ischias...... Men nu känns det mycket bättre. Ha det jätte bra. Kram Marie