fredag 8 juli 2016


En trädgård är en sensuell upplevelse,
där du kan uppleva fantastiska ögonblick.
 

Det är inte bara i min egen trädgård jag har fina upplevelser, jag "lånar" gärna andras trädgårdar för ett ögonblick. Här är det en trädgård i vackra Viken. I många äldre trädgårdarna är staketen/murarna låga och då är vi många som kan glädjas åt allt det vackra som någon annan bjuder på. I nyare områden är det vanligare med höga täta staket och ingen insyn. Själv bjuder jag andra att ta del av min lilla trädgård på framsidan, på baksidan finns den mer skyddade delen. Jag har en liten Hortensia på framsidan men i storlek och färg som dessa kommer jag aldrig få, så jag njuter av andras låga murar och av vad som finns bakom. Rosorna som böjer sig ut över staket och murar kan jag "låna" i mina händer insupa doften och sedan lämna tillbaka den.
 


1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Magnifikt, helt magnifikt! Och att dom dessutom är lite olika färger! Och att man får se dom. Det är många som sätter sådana staket, det har jag märkt, jag skulle känna mig lite instängd då, lite luft vill man ju ha. Men vi är ju så olika vi människor.
Jättefina bilder!
Agneta kram