fredag 15 juli 2016

Medans man funderar på vad man ska göra
kan man sätta sig ner och titta på blommor.
 
Jag har ofta inte det problemet - att inte veta vad jag ska göra men jag tar in
det som finns runt omkring mig samtidigt som jag har projekt på gång.
I dag blev det lunch i Norrbyträdgårdar som finns i Vendelsö.
Denna vackra handelsträdgård är en oas som nu har fått café, där intog jag
och livskamraten dagens lunch. Man sitter i en del av den vackra trädgården eller
i en del av den lilla presentaffären. När jag var där med "flickorna" för
ca. 1 månad sedan så var rabatten med all krasse full med blå pensér,
som en lite bäck som ran fram i gruset. I min trädgård finns inget gult 
 och väldigt lite rött på sommaren - rabatten påminner mig om tiden
som kommer - hösten. Men ännu är det långt dit och jag kan inte låta
bli att njuta av ännu en hortensia.
 

3 kommentarer:

Marie sa...

Ja blommor är ljuvliga. Både med färger och dofter. Må gott och ha en fortsatt skön sommar din blogg är ljuvlig.
Kram Marie

Bettys beundran sa...

Tack Marie för dina fina ord, jag hoppas att du njuter av din ledighet, att du tar hand om dig och dina nära och att du hinner göra trevliga saker.

Julia sa...

Mysigt att se er idag på Ciao Ciao! Vi får hitta en annan plats att luncha på tillsammans snart, så kan jag sitta med er och äta...
Kram