fredag 19 augusti 2016

Sensommar

 
Förundra dig över allt, även det mest vardagliga.
                                                                                                       Carl von Linne´s valspråk
 
 

Det märks att sommaren går mot sitt slut. Färger och dofter ändrar sig så sakta
för att snart gå till ro - men än är det långt kvar. Äntligen har vi fått lite regn,
jag är förvånad att trädgården belönat mig med all sin prakt fast de bara fått
vatten via slang. Trädgården och jag själv sveps in i mörker några minuter
tidigare för varje vecka som går. Jag har slutat att dra för gardiner i sovrummet
när det är dags att sova och vaknar när natt övergår i dag. Jag och livskamraten
kommer lämna trädgården i flera veckor så nu får den ta hand om sig själv med
hjälp av snälla grannar och jag ska bl.a. njuta av andras trädgårdar, återkommer
om det.
 
 


1 kommentar:

Marie sa...

Hej Margaretha
Njut av blommorna mina rosor blommar igen de var så fulla med blommor i midsommar. Härligt med blommor var på kyrkogården med en bukett solrosor. Farmor och farfar blev nog glada. Må gott kram Marie