fredag 16 september 2016

 
 
Alla dessa dagar inte visste
jag att det var livet!
 
 
Denna fantastiska sommar övergår nu till underbar sensommar. Naturen ändrar karaktär. Tidigt i morse var det en koltrast som tog ett, något kyligt men säkert uppfriskande, morgonbad i vår daggvåta gräsmatta. En annan koltrast åt av grannens klarröda äpplen. Ingen av fåglarna såg mig. Denna sommar har jag gjort det jag i flera år har längtat efter - jag och livskamraten var hemma mitt i sommaren och njöt. Vi hade tidig semester i Skåne, sedan vände vi tillbaka i tre veckor vid skolstart och avslutade med några dagar i Danmark. Där besökte vi äldsta barnbarnet som visade runt på "sin" skola ( Institute of Architecture and Design) sedan fortsatte vi ner till Möns vita klitter. Såååå fantastiskt att stå där nere och titta upp. Fanns bara en smal strandremsa att gå på. Besökte vackra slott och vandrade runt i tomma slottsträdgårdar som prunkade av blommor. Jag känner mig så nöjd och i morgon bär det av till Mallorca, för 1 veckas vandring med 12 vänner.  
 


1 kommentar:

Marie sa...

Godkväll Margaretha
Jag önskar dig och dina vandrings kamrater en trevlig vistelse på Mallorca.
Jag hoppas att hösten väntar lite till för jag tycker att denna sol och värme får finnas kvar lite till. Havs vattnet är ljuvligt.
Kram Marie