måndag 17 oktober 2016

 
 
Lycka är ett individuellt tillstånd!
 
 
 
Att vara frisk kommer naturligtvis högt upp på listan.
När jag jobbade så var det att ha ett jobb som också kom högt upp på listan.
Ibland är det bra att se över innehållet i livet, kanske prioritera om.
Sedan jag blev "vardagsledig" är lycka att sitta på min trapp och dricka té.  
Att som i lördags träffa en vän på café och prata i flera timmar.
Att jobba sida vid sida i trädgården med livskamraten.
Att få telefonsamtal eller besök från de äldsta barnbarnen.
Att under natten känna det 5-åriga barnbarnets hand i mitt hår.
Att gå i skogen och hitta massor med höstkantareller.
Att få spontankram från yngsta barnbarnet.
Att ha hela familjen samlad på middag.
Att skratta en hel tjejmiddag som i fredags.
Allt detta har jag fått vara med om den senaste veckan.


Inga kommentarer: