onsdag 19 oktober 2016

Stjärnsyster

 
Allt vackert jag finner vill jag ge till dig!
Det kom ett paket en vanlig, mulen onsdag - till mig!
Oj, vad glad jag blev, från min stjärnsyster.
Jag och  vännen är födda samma månad, samma dag
och då i samma stjärntecken - vågens. Vi är fyra
kvinnor som träffades för 24 år sedan, mitt i livet på
högskolan i Borås. Vi kommer från tre olika håll i Sverige
och har träffats hos varandra oftast 2-3 gånger varje år.
Vi läste Fröbelpedagogik under några år. En mycket
kreativ och utvecklande utbildning.
Friedrich Fröbel sa att leken är livets hjärteblad, i
leken visar människan sitt innersta väsen. Fröbel var
upphovsman till mycket av det som i dag är svensk förskola.
Pratar man om det idag?

 




1 kommentar:

Marie sa...

Vilken lycko dag må gott kram Marie