onsdag 9 november 2016

Första snön

 
Skönhet kan kännas och den kan frambringas
men den kan inte förklaras
 
Så kom då vintern, tror att den kom till hela landet. Här i Stockholm blir det kaos.
Alla innerstadsbussar ställs in, skolor stängs, förskolor förlänger öppethållandet,
utrycknings fordon kommer inte fram m.m.
Vi har så här några dagar varje vinter. Jag behöver inte ge mig ut, inte vänta på en buss eller tåg som inte kommer och det är sååå skönt. Jag kan tända ljus, läsa en bok, dricka en kopp te och bara vänta men mina tankar går till andra som inte kan göra samma val.
Min trädgård har nu gått i vintervila. De sista syrenbladen föll i helgens blåst och ligger som ett täcke över tulpanlökarna som planterades förra veckan. Är glad att vi tog bort vår Ölandstokshäck och planterade Berberis som redan fanns. Koltrasten och småfåglarna äter bären och hittar också skydd mot blåst och snö.
 
 
 
 


2 kommentarer:

Marie sa...

God eftermiddag
Snö har ni fått har jag sett. Det blir ljusare iallafall med snö.
Må gott i helgen. Snart är det vår och då ses vi.
Kram
Marie

Eva Linnea sa...

Tack för kommentaren på min blogg. Nu hoppas vi att våra jätteverbenor klarar vintern!! De självsår sig alltså? Logiskt, eftersom de ska stratifieras, om man över huvud taget får fart på fröna. Jag köpte plantor i år.
/Eva Linnea
lavendelochsalvia.com