fredag 20 januari 2017



Längtan bär en människa halva vägen!

 
 

Just nu längtar jag efter sol, få sätta fingrarna i rabatterna. Men det lär dröja.
Jag plockar fram bilder från förra våren och njuuuuter.
Det första gröna ogräset har redan kommit upp
mellan Ölandsstenen - hmmmm det var ju inte riktigt det jag hade tänkt.
Som jag rensade, inte bara mellan Ölandsstenarna utan också mellan 
alla kantstenar, gatstenar osv. Men just nu så längtar jag efter det.
Först upp ur marken är rabarbern, bredvid varmkomposten.
De första späda stjälkarna blir en paj sedan väntar jag på att rabarbern
ska gå i blom och då hamnar en stjälk i en vas.
Men ännu är det bara slutet av januari, men snart så!
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

Marie sa...

Godmorgon
Ljuvliga bilder snart är de verkliga igen. Ha en god vecka
Kram Marie

Bettys beundran sa...

Tack Marie Nu har du fått utskicket om årets kongress, då syns vi!