måndag 30 januari 2017


Livet är osäkert, ät desserten först!


 
 
Ja, att livet är osäkert i stort och smått vet vi alla, men det gäller att leva och upptäcka då är livet riktigt härligt att leva. Just denna dag skiner solen och hur mycket bättre är inte livet då. Har man sedan en liten, liten blomma vid sin sida så studera den noga. Det är som livet, jag gör nya upptäckter varje gång. Det latinska namnet är Galanthus nivalis och tillhör Amarylisväxter och är en av de första blommor som kommer upp i trädgården. Att den tillhörde Amarylisväxter visste jag inte och att det latinska namnet var så galant är ju häftigt.
I min lilla trädgård har jag inte några stora tuvor av snödroppar som jag kan se i andras trädgårdar. "Titta in" i en droppe och det sker ett under, ingen är den andra lik.

Inga kommentarer: