måndag 2 januari 2017

Nytt år-17

 
Stirra dig inte blind på en stängd dörr,
det kan finnas en öppen bredvid
Sagt av Nalle Puh 
 
 
Så här i nyårstid är det många löften som ges. Tror att det oftast handlar om att förändra sin livsstil till något som ses som mer positivt. Men ett löfte är inte så lätt att hålla visar forskning. Var åttonde man och var femte kvinna avlägger löfte vid nyår. Män vill träna mer och kvinnor äta mer hälsosamt. Det var ytterst få som lovade sig själva att sluta röka eller snusa - hummm.
De som lyckas bäst är de som går ut lite försiktigt om målet är att träna mer kanske man inte ska träna alla veckans dagar och när det gäller kost kanske man kan byta ut något onyttigt mot något  nyttigt. Forskningen visar att de som satt upp delmål har lättare att klara slutmålet. Det är nog den lilla förändringen som i slutänden kan bli det stora målet oavsett vad det gäller.
Själv tycker jag att jag hittar nycklar hela tiden som jag kan låsa upp nya dörrar med.
Vissa av dörrarna förblir stängda,
andra låser jag inte upp,
 men de flesta gläntar jag på
 och andra får stå på vid gavel. 

 


1 kommentar:

Marie sa...

God fortsättning.
Ja du det är många nycklar man ska ta sig igenom i livet.
Jag hoppas att alla era helger har varit bra.
Må så gott. Snart är dörren mars här.
Kram Marie