söndag 15 januari 2017

Vad händer

 
 
Det bästa med framtiden är att den
bara kommer en dag i taget.
 
 

 
 
Åter till vardagen, ljuset har kommit tillbaka, på natten blir det inte helt mörkt, vi har ett vitt tunt snötäcke som lyser upp. Inte ett spår finns kvar av att det har varit jul i huset. Ja, det ska vara att de vita hyacinterna nu är blålila. Jag gör som i Danmark - har hyacinter så länge man kan köpa dem. För mig är det inte bara en blomma i december. Så vackert att göra buketter av dem, det har danskarna alltid varit bra på. Lökarna hamnar sedan i rabatten och många gånger kommer det upp en blomma. Har fyllt i många roliga saker i min nya kalender. Jag är ju vardagsledig men har bl.a. styrelseuppdrag. Planerar lekarbetskongress i mars, är i full gång med planering av utbildning i lekarbetspedagogik till hösten se på www.lekarbete.nu .
Yngsta barnbarnet har just börjat på fsk. så nu finns det två små barn som vi kommer hjälpa till att hämta på deras Ur och Skur fsk. Äntligen kommer jag att ha tillgång till två yogapass i veckan igen. Har upptäckt att tidig lördagsmorgon är bra tid på gymmet. Årliga träffen i maj med "Fröbellvännerna" är inplanerade. Det var inte lätt att hitta en ledig helg med fyra kvinnor och allas kalendrar. Men just nu är jag vardagsledig och gör som jag vill. 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer: