onsdag 22 mars 2017

Kvar på Mallorca



Vi behöver alla ett rum i ro - där vi är oss själva!

 
Ja, jag är kvar i tanken på Mallorca. Skrev i det tidigare inlägget om att vi besökte den lilla staden Santa Maria del Cami och besökte där det lilla väveriet som har färgat, vävt och sytt en av kuddarna i vår soffa. Kudden har vi haft något år och är köpt i Sverige. Ljudet av de två mekaniska vävstolarna var mycket högt, på hyllor låg tygbuntar i alla fina mönster och färger.
Tack vännen Lenah för den fina boken -En lisa för själen, skriven av Eva Robild och Annika Christensen. För övrigt läser jag Annika Christensens fina blogg. Boken står nu lättillgänglig på mitt fina notställ, inköpt på en loppis i Mölle. Historien som jag fick berättats om notstället var att den ägts av en medlem i manskören Orphei Drängar som startade 1864 i Uppsala. Tycker det är fint med historier kring saker som jag omger mig med dagligen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

Marie sa...

Glad Påsk till dig och din familj. Må så gott kram Marie i Falkenberg

Bettys beundran sa...

Tack Marie och tack för det fina påskkortet. Roligt att få via brevlådan.

Marie sa...

Varsågod. Må gott ����������