tisdag 6 juni 2017

Jätteverbenor

 
 
 
Det enda du behöver är några frön eller plantor
som du sätter i jorden och vårdar. Det är trädgårdskonst!
 

 
Tänk om det var så enkelt att bara stoppa ner frön och plantor och så var det färdigt.
Min lilla trädgård kanske ger sken av att det är så jag gör, men det ligger mycket jobb bakom varje planta, varje frö.  Det växer och frodas, "trampstenarna" som har legat helt öppet och sett lite ensamma ut i planteringarna syns nu inte utan är helt omgivna av grönska och blommor. Nu kommer småplantor från förra sommarens Jätteverbenor upp mellan plattorna, jag petar försiktigt upp dem, planterar ut dem i rabatten, talar vänligt men bestämt om att det är där de ska växa. En ros flyttades av livskamraten, det som han trodde var en rot hög han av...... det var kabeln till tv och data. Det tog några minuter innan han förstod att det bara var till vårat hus det släcktes ner - inte till hela området. Efter några dagar blev det fixat.
Två svarta vinbär på stam är beställda och kommer på fredag, har två röda på stam som ger massor med bär. De är praktiskt, vackert och tar lite plats i en liten trädgård. Måste ut och se vart jag placerar dem - jag har ju en liten trädgård - glömde det!
 
 


Inga kommentarer: