torsdag 22 juni 2017

Midsommar

 
Midsommarnatten plockar jag ............
 


 
 Till midsommarafton plockar jag inte bara sju sorters blommor och jag kommer inte lägga dem under kudden. Nej, blommorna sätts i många små vaser för att tillsammans pryda bordet där middag ska avnjutas tillsammans med vänner. Det fanns en tanke att dagen skulle tillbringas på havet i vänners båt men vädret är ju oftast inte stabilt under midsommarhelgen. Båtturen blir vid ett annat tillfälle. I området som vi bor i avfolkas helt under denna dag, något jag och livskamraten njuter av, men som säkert uppfattas märkligt av andra. Vart du/ ni än befinner er så hoppas jag att midsommarafton blir en dag att minnas tillbaka på.
 


1 kommentar:

Marie sa...

Trevlig midsommar. Njut att vara på land. Må gott kram Marie