onsdag 14 juni 2017

Tänk så mycket det finns att glädjas åt

 
A garden is a thing of beauty and a job forever 
 
 

 
Så kom då värmen med sol och trädgården exploderade i färger, former och dofter. Hade hoppats att värmen skulle komma till förra helgen då vi hade några kära vänner på middag. Det blev en fantastisk kväll utan att sitta ute, intressanta diskussioner med högt i tak, tidigare värderingar fick nytt ljus. Kvällen övergick i natt, ny träff är inplanerad mellan allas  semestrar.
I går blev det middag med tidigare kollegor/vänner. Nu blev det helt andra diskussioner men lika intressanta inom det pedagogiska fältet. I dag kom ett vackert kort från en lekarbetskollega och efter det hade jag ett telefonsamtal från en annan lekarbetare, båda uttryckte att de uppskattar det jag skriver på bloggen, vilket jag blev mycket glad för.
Så roligt att få vykort i den digitaliserade värld vi lever i.
Det känns som att det är mer tanke bakom ett brev/kort! Posten hade tidigare en slogan om att  ett brev betyder så mycket, som jag instämmer i.
 


4 kommentarer:

Marie sa...

Ljuvliga bilder och vackra ord. Du får till det så fint och meningsfullt. Må gott Msrie

Marie sa...

Ljuvliga bilder och vackra ord som beskriver livet och meningsfullt. Man blir glad Må gott kram Marie

Bettys beundran sa...

Tack Marie, alltid lika fint att få en hälsning från dig. Utifrån det jag skriver så är det livet det handlar om.

Marie sa...

Trevlig midsommar helg må gott. Hoppas att solen kommer så vi får lite värme. Kram Marie